• Home
  • סוגי גניקומסטיה והטיפול בהם

סוגי גניקומסטיה והטיפול בהם

ינואר 11, 2021 johnny-admin Comments Off

סוגי גניקומסטיה והטיפול בהם

גניקומסטיה זהו השם הרפואי לקיומו של שד מפותח יחסית אצל הגבר. מקור השם הוא ביוונית ומשמעותו “שד של אישה”. למרות שנראה כי אנשים רבים לא מדברים על הנושא, זוהי למעשה תופעה די נפוצה וגברים רבים מושפעים ממנה. במהלך ניתוח תיקון שד גברי, שיטות הטיפול לרוב כוללות שאיבת שומן לצד כריתת רקמת שד עודפת על פי צורך. אופן ביצוע הניתוח תלוי בסוג הבעיה ממנה אתם סובלים.

גם לגבר יש שדיים, אלא שבדרך כלל הם לא בולטים כמו אלו של אישה. אך ברגע שגבר סובל מתופעת גניקומסטיה, הרי שהדבר יכול לפגוע בביטחון העצמי שלו, ביכולת שלו ללבוש חולצות צמודות ועלול ליצור מבוכה חברתית שלא פשוט להתמודד עמה. גינקומטסיה לרוב מופיעה ב- 3 סוגים:

גינקומטסיה כפתורית – זוהי הדרגה הקלה ביותר. יש רקמת שד ושומן מועטת, לרוב נמצאת מתחת לפטמה, דבר הגורם לבליטה של השדיים בחולצות מעט צמודות. הניתוח אשר מטפל בתופעה זו הוא פשוט עם אחוזי הצלחה גבוהים.

גינקומטסיה קלאסית – במקרה זה יש רקמת שומן מרובה לצד רקמת שד אך ללא עודפי עור. מרבית האנשים נמצאים בדרגה זו והטיפול בה כולל שאיבה של שומן השד באמצעות חתך קטן בצידי החזה, אך לעיתים יש צורך גם בכריתה של רקמת השד העודפת.

גינקומטסיה בדרגה שלישית (שדיים של ממש) – צורת שד זו נפוצה בקרב גברים אשר ירדו במהירות במשקל ובגברים שמנים מאוד אבל לא רק במצבים אלו. בדרגה זו יש רקמת שד מרובה ועודפי עור. התיקון במקרה הזה מחייב בחלק גדול מהמקרים גם הסרה של עודפי עור עם רקמת השד, זאת לאחר ביצוע שאיבת שומן באזור.

 

החלמה וחזרה לשגרה

בימים הראשונים שלאחר הניתוח צפויים כאבים אשר מגיבים בצורה טובה למשככי כאבים אשר ניתן לרכוש גם ללא מרשם. חשוב ללבוש חגורת לחץ בקביעות בבועות הראשונים, זאת משום שהיא מונעת הצטברות דם ונוזלים באזור המנותח ומאפשרת לעור להתכווץ לממדיו החדשים. בכדי לקבל המלצות נוספות לקראת הניתוח או לאחריו תוכלו ליצור קשר עם ד”ר מנאר קעואר, כירורג פלסטי בעל ניסיון רב שנים בתחום זה.

 

צור קשר:

Error: Contact form not found.

דילוג לתוכן